סרטן הערמונית בחיפה

סרטן ערמונית הינה מחלה שבה תאים סרטניים נוצרים ברקמת בבלוטת הערמונית שהינה בלוטה במערכת הרבייה הזכרית (הגברית). סרטן הערמונית הוא אחד מבין סוגי הסרטן השכיחים ביותר. בקרב גברים, מדובר בסרטן השני בשכיחותו אחרי סרטן ריאות. רוב החולים בסרטן ערמונית (כשבעים אחוז) הם מעל גיל 65. חשוב לציין שכאשר סרטן ערמונית מתגלה בשלביו המוקדמים אפשר לטפל בו והוא ניתן לריפוי מוחלט. הבעיה היא שלסרטן הערמונית אין סימפטומים ניכרים בשלביו המוקדמים, הסימפטומים היחידים שיכולים לבוא לידי ביטוי הם הטלת שתן לעתים קרובות או קושי בהטלת השתן, דם בשתן או כאבים בעצמות. מהסיבה הזאת ובכדי לאתר את הסרטן בזמן ולטפל בו, חשוב להיבדק ובמידת הצורך לפנות לרופא ממומחה בנושא של סרטן הערמונית בחיפה או בכל איזור אחר.

סרטן הערמונית בחיפה – על הערמונית ותפקידה

הערמונית היא הבלוטה אשר אחראית על ייצור נוזל הזרע בגוף הגברי, מדובר בבלוטה החיונית לפוריותו של הגבר, אבל היא אינה חיונית לצורך קיום יחסי מין. הערמונית ממוקמת מתחת לשלפוחית השתן. בגילאים מבוגרים אצל גברים מאבדת הערמונית את חשיבותה, מכיוון שבגילאים אלו יכולת הפוריות כבר לא ממש משנה. סרטן הערמונית שעלול להתפתח בערמונית בגילאים מבוגרים, נחשבת כאמור למחלה השכיחה ביותר בקרב גברים.

סרטן הערמונית בחיפה – איך מאבחנים סרטן ערמונית?

ישנם מספר בדיקות באמצעותם מומחה סרטן הערמונית בחיפה יאבחן את המחלה. הדרך הראשונה היא באמצעות ביופסיה באמצעות נוטל מומחה סרטן הערמונית בחיפה, דגימה מרקמת הערמונית. דרך נוספת היא באמצעות, בדיקת מישוש בחלחולת (רקטום), בהליך של בדיקה הרופא המומחה בנושא של סרטן הערמונית בחיפה ימשש את דופן החלחולת ויבחן את הגודל שלה והאם יש בה גושים. הדמיית אולטרסאונד היא עוד סוג של דרך לאבחון סרטן הערמונית בחיפה, בהליך זה באמצעות שימוש בגלי קול יקבל הרופא הדמיה ממוחשבת של הערמונית וכך הוא יוכל לבדוק אותה. דרך נוספת לזיהוי המחלה היא באמצעות בדיקת אנטיגן הערמונית בדם (PSA). במקרה של סרטן בערמונית רמות ה- PSA יהיו גבוהות יותר. כאמור ישנם דרכים רבות לאיתור סרטן הערמונית ובשביל לזהות את המחלה בזמן ולטפל בה, יש לפנות לרופא המומחה בנושא של סרטן הערמונית בחיפה

סרטן הערמונית בחיפה – הטיפול בשלבים המוקדמים וחשיבותו

סרטן הערמונית ובכלל היא מחלה המתפתחת בצורה איטית, הסיכוי שהמחלה תתפשט תוך זמן קצר ותגרום לסיבוכים או חלילה למוות הוא סיכוי נמוך באופן יחסי. מה שכן, גם גידולים קטנים ואיטיים בבלוטת הערמונית עלולים ללא קבלת טיפול מתאים על ידי מומחה לנושא של סרטן ערמונית בחיפה לגרום לנזק רב אצל החולה, בעיקר אם הוא יחיה חיים ארוכים. מהסיבות הללו, ישנה חשיבות גבוהה לאיתור ואבחון המחלה כמה שיותר מוקדם. במידה והגעתם לרופא המומחה בנושא של סרטן הערמונית בחיפה, והוא איתר את המחלה בשלביה המוקדמים, הטיפול שיתבצע בסרטן הערמונית יהיה על ידי ניתוח ולאחריו כימותרפיה. במהלך הניתוח תבוצע כריטה של בלוט הערמונית בכדי למנוע את התפשטות של תאים סרטניים. הליך נוסף שיתבצע בניתוח, יהיה לשחרר את הלחץ מדרכי השתן. טיפול שכזה יאפשר לחולה לחזור לחיים נורמאליים נטולי כאבים, סבל ואי נעימויות שונות.

פרופסור אבי שטיין – מומחה סרטן הערמונית בחיפה

במידה ואתם מרגישים כאבים או קושי במתן שתן, יש לכם דם בשתן או כאבים בעצמות, כדאי לפנות בדחיפות לפרופסור אבי שטיין– מומחה סרטן הערמונית בחיפה, הניסיון והמקצועיות של פרופסור שטיין, תסייע לו לאבחן ולתפוס את המחלה כבר בשלבים המוקדמים, לטפל בה בהתאם ואתם תוכלו לחזור לחייכם השגרתיים.

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.